Followers

13 May 2012

ENGKAULAH RATU DAN SYURGA KU..

 

58904_1614804687785_1166366183_1725124_5053058_n

59912_1614808367877_1166366183_1725132_5725682_n

I LOVE U MUMMY..

IBU

Engkau miliki kasih tak bertepi,
Engkau miliki cinta tak bermuara,
Kasih sayangmu begitu tulus,
Cintamu begitu agung,

IBU

Tak bisa ku balas jasa dan pengorbananmu,
Cintaku tak mampu menandingi semua yang engkau miliki,
Engkau pelita dalam hidupku,
Engkau cahaya perjalananku,
Engkau sinar yang tak pernah padam di diriku

IBU

Beribu kata telah tersusun,
Berbait paragraf telah tertata,
Beribu halaman telah ku tulis,
Beribu buku aku karyakan,

Namun,
Kasih dan sayang yang telah engkau curahkan,
belum mampu aku tuliskan,
dan mungkin tak akan mampu kususun kata terindah,
untuk menggambarkan sucinya kasih sayangmu,
karena kasih sayangmu tak untuk di gambarkan,
hanya bisa aku rasakan,
Begitu luasnya kasih sayangmu Ibuku…….

HAPPY MOTHER’S DAY
FOR
ALL BLOGGER, ALL MOTHER

U’R THE BEST..!!

02 May 2012

5S KEMBALI…

salam..

baru-baru ini aku ada meeting pasal 5S ni, apa 5S tu?? aku rasa korang yang kerja badan-badan kerajaan konfem tau apa itu 5S dan aku rasa juga korang memang dah siap buat dan AUDIT dah siap buat penilaian pun, kan??

aku?? ofis aku baru je nak mula sebab aku ni kan anak “TIRI” kerajaan.. hahaha.. dan jabatan AUDIT opis aku baru je nak mulakan operasi SPOT CHECK 5S AT BESTARI.COMM (opis aku)..

apa itu 5S??? korang tengok kat bawah ni..

sistem 5S ini datangnya daripada JEPUN dan menggunakan nama sebagai SEIRI, SEITON, SEISO, SEKETSU DAN SHITSUKE… di MALAYSIA juga mengambil inisiatif menggunakan sistem 5S ini juga untuk mendapatkan PERSEKITARAN KERJA YANG BERKUALITI supaya kita lebih yakin dan bersemangat untuk bekerja… wahhhhhhhhhhhhhh gitu..

setahu aku dan tak silap aku bukan sahaja badan-badan kerajaan tapi syarikat swasta juga ada menggunakan sistem 5S ni.. betulkan aku jika aku salah…

ikutkan diri aku, ini adalah kali kedua aku perlu buat sistem 5S ni, 1st time aku buat sistem 5S ni time belajaq ari tu, dah kata amek bahagian ADMIN, OPCOS la aku kene buat jugak 5S ni..

tapi bila tiba je kali ini, aku terasa penat sangat2…
aduh, penat tau.. dulu tak penat, tapi sekarang keadaan opis aku yang sempit ni, aku sudah2 terasa penatnya, sb opis sekarang dan tempat belajar yang dulu amatlah berbeza..

fuhhhhhhhhhhh.. belum pape aku dah mengeluh.. seriusssss aku mengeluh bila PIHAK ATASAN keluarkan perintah berkurun menggunakan sistem 5S adalah DIWAJIBkan..

sabar mira, sabar..

so kalau korang tak faham apa maksud SISIH, SUSUN, SAPU, SERAGAM, dan SENTIASA AMAL atau dalam bahasa JEPUNnya SEIRI, SEITON, SEISO, SEKETSU DAN SHITSUKE.. anda boleh rujuk gambar kat bawah ni…

KALAU DAH FAHAM, BAGUS LER..

so kalau opis hangpa semua tak menggunakan 5S, anda semua bolehlah sama2 menggunakannya tanpa diberi perintah oleh pihak atasan.. motif?? aku jeles la sb opis korang tak WAJIBkan korang pakai sistem ni..

sekian…