Followers

26 April 2011

SEMANGAT ITU PALING PENTING!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

salam…

LAYAN GAMBAR DULU BARU CERITA

SDC12103 SDC12104 

SDC12105 SDC12109  SDC12117 SDC12111

APA MOTIF GAMBAR NI??


sebenarnya ini adalah makcik2 dan seorang pakcik yang datang kat tempat aku nak belajar komputer mengenai EMAIL dan FACEBOOK.. so kelas ni setiap hari AHAD dan ISNIN aku buat…

adalah seorang pasangan suami isteri ni dah bersara, so duk kat rumah jaga cucu, tapi disebabkan nak CELIK IT dyeorang sanggup bawak cucu datang sekali.. kiranya BELAJAR SAMBIL MENGASUH la gitu.. semangat orang tua lain dengan semangat orang muda..

orang muda ni selalu banyak alasan bila nak dapatkan ilmu, tapi orang tua tiada tandingannya, semua alasan diketepikan demi ILMU..

aku tak nafikan mengajar orang tua lebih susah daripada orang muda, tapi lebih baik mengajar orang tua yang tak pernah melawan dan protes apa yang kita ajar..

orang muda ni banyak nak tunjuk pandai je, tapi itu dulu2 la time aku jadi FASILITATOR tapi ditempat aku sekarang ni ALHAMDULILLAH, tua ke muda ke semuanya terbaik, tak berani nak melawan.. mungkin itu bezanya ILMU berbayar dan ILMU free ni..

dekat aku sekarang ni belajar FREE kalau tak habis belajar tak dapat sijil.. macam tu…

mungkin disebabkan tak dapat sijil lah budak2 takut nak melawan kot..

so pakcik ni 2,2 hari bawak cucunya datang belajar sama, sampai cucu dye dah nak kat aku daripada mula2 takut dengan aku..

ko tengok gambar kat atas tu dah la.. bukan main lagi “ATOK” nak menekan tapi cucu sibuk nak duk atas riba, terpaksalah si “ATOK” memangku..

eh nak bagitau ni, siap bagi susu lagi ok duk atas riba, sebelah tangan pegang kepala cucu sebelah lagi pegang mouse n menaip, tapi itu ak tak amek gambo la, segan lah ak nantikan tak saje je si “atok” tu bagi penampor free kat aku.. hahaha..

 



bagus si ATOK dan NENEK ni kan.. demi ILMU sanggup buat apa saje, korang ado??? non ado nya…

wahai ORANG MUDA, SEDARLAH!!! ILMU ITU LEBIH BERGUNA UNTUK ANDA, JANGAN DAH TUA BARU KORANG NAK MENADAH ILMU ITU..

sekian…

4 GEDIXXX:

Eye_nee said...

Yg usia2 sanggup dtg sbb nak celik IT..bagus pak chik + mak chik...

matahati-aishahazhar said...

bagusnyer walaupun dah berusia tapi tetap nak timba ilmu..

terkenang anak buah akak.. ayah tak bagi anak sambung blajar sebab takut anak2 tu sosial.. herm.. kesian.. kita ni dah nasihat terpulang nak dengar ke tak tu hak masing2.. huh.. dah melalut akak ni

kazmyra afkar said...

Eye_nee : yes, org tua lebih hebat dari org muda

kazmyra afkar said...

rATu kEBaYA : akak dah tak melalut, btl kata akak, ada jugak ibu bapa mcm tu...