Followers

23 February 2010

2010

salam…

aku tak tau nak bagi tajuk ape bab cerita ni… tapi memang perihal 2010…

baru nak masuk 2 bulan kita menyambut tahun baru, tahun 2010.. tak masuk 7, 8 bulan lagi tapi aku dah dengar mcm2 cerita dah…

cerita apa yang macam2 tu?? korang nak tau ke??

cerita pasal kawen, pasal tunang, pasal kawen, pasal tunang, pasal kawen, pasal tunang… berapa banyak pasal la….

image

oit kawan-kawan sekalian, tahun ni TAHUN ORANG KAWEN DAN BERTUNANG KE?? ada lagi tak yang single mingle yang tak cakap pasal TUNANG dan KAWEN pada tahun ni???

bab mai cakap ngan aku, sape orangnya….

ni buat aku tensen ni… tahun ni saje dah ramai kawan-kawan aku yang dah nak kawen n bertunang..

kawan MAT sahaja dah 3,4 orang aku dengar cerita nak bertunang, kawen tak tau lagi…

kawan-kawan aku??? tak payah cakap la.. lelaki ke, perempuan ke, semua dah nak kawen n dah nak bertunang…

JUMAAT ni aku ada jemputan kawen kawan lelaki yang baek dengan aku dari bangku sekolah menengah lagi.. dah lama aku kenal dye ni..

pastu nanti bulan 3 pulak, si PULUT (gambar kat sisi debar) nak kawen…

bulan 4 kawan kelas aku nak kawen

bulan 6 kawan sebelah kelas aku nak kawen

semuanya kawen, kawen, kawen…

HABES BILA MASA KORANG NAK DATANG JEMPUTAN DARI AKU PLAK????

MATTTTTTTTTTTTTT OOOOOOOOO MATTTTTTTTTTTT…

KAMO TAK NAK MASUK MINANG KITA KE????????????????

nanti bila giliran aku kawen, kawan-kawan aku datang angkut anak-anak dah.. pastu tak ley nak lepak lama-lama dah teman aku duk dalam bilik… sebab sibuk dengan anak-anak yang nanges nak balek rumah….

aku tak mo gitu… giliran dyeorang aku tunggu dyeorang lelama lam bilik sampai pengantin laki-laki sampai dan aku jugak tak nak la nanti bila pergi rumah kawan-kawan aku kawen je, mak-mak dyeorang tanya…

MIRA BILA LAGI??? KAWAN-KAWAN MIRA RAMAI YANG DAH SELAMAT..”

ohhhhhhhhhhhhhh!!!!! runsing-runsing… kalau tak pergi majlis dyeorang, nanti dyeorang cakap apa.. kalau pergi, nanti soalan tu je aku dengar…

 

sekian….

5 GEDIXXX:

rasp said...

hehehehe baru je trima kad jemputan opismate...
anaknya mau kawin :)

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ said...

rasp : asal ramai naa nak kawen tahun ni???

sue said...

hehe..biasa la mira bila ramai kengkawan yg kawin ..mak bapak kita pun sibuk nak tgk anak dia kawen gak..

Dee said...

itulah jodoh mira..so, paksa si mat tu masuk minang cepat..kasi warning cukup2..hahaha..

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ said...

sue : tu la pasal..mak mra pun dah bising suh tunang.. adoiyai..

dee : nak paksa mcm mane, mat ngah study sekarang ni.. jadi terpaksa la sabau...