Followers

07 February 2010

BUATAN MAK

salam…

huh!!! dah lama biarkan blog ni bersarang.. walaupun hanya beberapa hari..

bulan ni FEBRUARI ni sahaja, aku baru kuarkan 1 entry, termasuk yang ini jadinya 2 entry…

adoyai, dah la bulan ni bulan pendek, tak sampai pn 30 or 31hb…

ari tu aku de cakap yang PENYAKIT aku ada mari kan..

SIS RASP plak cakap aku ade penyakit “M”… korang mesti tau apa itu penyakit “M”..

mane2 yang tak tau, meh sini rapat2, dekat2 cheq nak bagi tau noooo…

PENYAKIT “M” tu PENYAKIT “M”ALAS!!!! isk, isk, isk… teruk2.. bahaya tu… “bluekkkkkkkkkk”

 

berbalik pada TAJUK sebenar, hari JUMAAT baru ni kan hari minggu bagi NEGERI TERENGGANU DARUL IMAN… so mak aku buat la menu kegemaran aku, yang dah lama mak tak buat..

MAK aku cakap tak nak masak bukan sebab penyakit “M” tapi sebab tak de orang makan… mak aku kurang makan sebab D*ET…

adik aku YANA plak, bukan dye tak nak makan, tapi mak suruh dye DIET jugak.. sebab dye dah “besar” gedabak dah… asyek pk makan je…

aku plak bukan sebab DIET tapi jenis aku ni kurang makan.. dalam sehari tu hanya 1x je aku NGAP!!! kekadang tu tak NGAP terus… sebab tu lah aku KURUS KERING, bab kata MAT macam bini POPEYE (betul ke aku eja ni??)

so bangun pagi je (bangung lewat) celik je biji mata, terus pergi dapur tengok makanan apa yang ada, mak cakap NASI LEMAK…

OH!!!! GUMBIRANYAAAAAAAAAAAAAAAAA……

NASI LEMAK ni bukan sahaja FEBERET aku je, tapi aku rasa la, dalam banyak2 kedai kat TERENGGANU ni, tak de NASI LEMAK sesedap NASI LEMAK yang mak aku buat!!!!

mesti la korang kata, kita sebagai anak memang nak puji masakan mak, betul tak??? kan kan kan… tapi aku bukan nak cakap aku sbgai anak nak puji masakan mak aku, tapi dah memang iye pun mak aku masak nasi lemak sedap… sebabnya, nasi lemak mak selemak nasi.. macam mane aku nak cakap erk?? korang tak faham, korang buat-buat faham je la, ye….

lagi 1, NASI AYAM air tangan mak aku pun besh gile2… aku dah REQUEST nasi ayam kat mak aku.. korang tak caya, korang tanya KAKAK aku… memang betul mak aku masak sedap…

so sekarang ni aku kasi korang santapan GAMBAR NASI LEMAK saje la ye… NASI LEMAK nya dah habes dah masuk lam perut aku… oh RESEPI, kalau korang yang tak tau, korang tanya la OMAK aku tu… p blog dye je, ada aku dah LINK kan kat atas nun…

DSC03459 nasi lemak tak seceria warna sebab aku bukan penggemar tegar sayur-sayuran, jadi tak de la kehijau-hijauan dalam pinggan aku…

 

sekian…

3 GEDIXXX:

sWeEtdARLiNG said...

mana ikan goreng selar?

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ said...

oh kali ni tak de ikan goreng selar..
tapi ikan goreng ayye..

rasp said...

nak sepinggan......