Followers

03 January 2010

adoiyai TM!!!

 

salam..

hati aku dah FED UP, dah kepiluan dengan TM..

betul apa kakak aku ckp kan.. memang bermasalah.. korang pekerja ramai, ada di setiap sudut negara, tapi apa korang buat??? korang bekerja ke tak???

dah 3,4 kali ulang alik ke TM… 1,1 hal masalah yang tak boleh buat… adoiyai… aku nak langgan STREAMYX korang, bukan aku nak pergi BOOM bangunan korang… itu pun lembab jugak ke buat keje…

 

masalah 1 : 

pergi nak masuk STREAMYX, fon rumah atas nama arwah abah jadi kene tukar penama telefon dulu.. dah la kene tukar penama, kene bayar plak pendaftaran RM75!!!! gile apa??!!! ko ingat ni pendaftaran baru ke apa??? dah tukar penama tak yah la kena bayar bagai…!!!!

penyelesaian 1 :

aku blah je dengan mak aku, tak jadi tukar penama fon kat rumah… ingat keluarga berpangkat DATO’ ke apa nak berabis duit kat TM semata-mata…

 

masalah 2 :

aku pergi dengan mat, nak amek borang isi dulu bawak balek, sebab STREAMYX akan guna nama mak aku… nak mak aku isi sudah2 baru la pergi tgu angka giliran or dengan penjelasan dye bab2 STREAMYX ni… last2 tak boleh, mak aku kene datang amek sendiri… apakah??? borang tu kene bayar ke beb???!!! sampai penama STREAMYX yang kene datang amek baru boleh amek bawak balek isi??? baek mak aku terus tunggu kat sana… ko ingat minyak kete air ke apa????

penyelesaian 2 :

aku balek semula dengan mulut terkumat kamit memaki… hehehehehehe.. jahat2..

 

masalah 3 :

STREAMYX COMBO tak boleh amek sebab aku guna pakej TM yang guna prepaid… apakah??? jadi orang yang menyewa line TM yang pakai prepaid pn tak dapat merasa COMBO (nasi lemak dan tea panas) ko tu ke??? jadi kene guna pakej laen… yang kene sewa line tenet.. jadi pembayaran internet berapa MB or GB kene + RM18 untuk sewa line tenet…. apakah????

penyelesaian 3 :

balek berbincang semula macam2 mana…

 

masalah 4 :

sanggup nak guna line yang sewa RM18, tapi modem kene beli… beli la mak aku dengan harga RM150.. last2 sampai kaunter, dah la banyak2 kaunter, berpuluh2 kaunter, org beribu2 yang datang, 1 je kaunter ko buka… apakah???? TM tak cukup pekerja ke???? sampai je kat kaunter, tak boleh register sebab baru je batalkan STREAMYX kat rumah… apakah?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gile sengal la… dahla mak aku tunggu berjam2 lamanya, sampai masa tak boleh…

penyelesaian 4 :

mak aku balek… aku pun dah FED UP..!!!

 

hati aku pun dah membara… macam nak meletup je.. rasa macam nak pergi bakar je TM ni… ya allah… macam2 la ko ni TM.. potong je bangunan ko tu, kan senang… menyusahkan org awam je.. ko dah gaji mahal kat situ, pekerja ramai.. buat la keje.. takkan hal kecik pn ko tak boley selesai… kalau tak de org, kenapa ko buat kaunter banyak???!!!! korang tak mo keje ke??? baik bagi aku yang nak sangat keje ni….!!!!!

sekian….

0 GEDIXXX: