Followers

20 January 2010

NAK CUBA, TRY, TEST

 

salam…

amek ko tajuk ~ CUBA, TRY, TEST…

maknanya sama je, cuma memang kebanyakkan/ majoriti manusia selalu sebut 3,3 perkataan ni dalam 1 masa.. betul tak??

korang pernah perasan tak?? pernah terfikir tak??

kalau aku, perasan je apa yang orang silap cakap.. kekadang aku sendiri yang silap cakap aku perasan…

ok la.. sebenarnya aku tak nak cerita pasal perkataan yang melanjutkan sama maksudnya (ye tak aku cakap ni??)

aku nak cerita pasal aku ada la nak cuba-cuba pakai tudung SYRIA… pernah sekali aku tengok sape entah yang pakai tudung ni, cantek jugakkan.. pastu yang kedua aku nengok si LYA (blogger) pun pakai tudung SYRIA lagi cantek… pastu LYA pun promote plak yang dye tengok KAK KAI (blogger) , aku nengok cantek jugak dan KAK KAI pun ada jugak butik muslimah ni, butik AWEKNONA

kemudian… berkenan la di hati ni ha.. nak makai jugak.. tapi kalau aku pakai tudung ni konfem muka aku BULAT je.. sebab muka aku tak terbentuk BUJUR macam muka korang..

tapi aku nekad jugak la nak try tudung ni.. sekali tu di FACEBOOK, BUTIK EDAST add aku.. aku pun cuci2 mata.. aku memang niat nak beli anak tudung SYRIA ni kaler BLUEBLACK sebab nak padankan dengan baju kurung dan tudung panjang aku yang ni…

SDC12777

sekali tu ada kaler BLUEBLACK yang aku nak tu… aku lagi, lagi, lagi la teruja nak membeli.. tapi aku tak nak macthing kan BLUEBLACK and WHITE.. tapi yang ada BLUEBLACK and BLACK.. so aku terpaksa la beli 2 helai.. BLUEBLACK and BLACK, dan FULL WHITE..

DSC03412 DSC03414

murah je ko… yang FULL WHITE tu harga RM8.. 3G anak tudung, BLUEBLACK and BLACK harganya RM10..

RM8 + RM10 = RM18 + postage (RM4) = RM22..

aku beli hari ahad, isnin kak edas pos hari SELASA aku dah dapat.. balek je keje petang semalam terus aku CUBA TRY TEST pakai anak tudung ni dengan tudung panjang aku… menjadi kooooooooo… aku dah tau mcm mana tak nak kasi muka kita bulat bila pakai tudung ni.. ko kena terik anak tudung tu yang belah bawah tu ke depan lagi.. jadi dye senang membentuk…

macam ni…

DSC03400

tantek tak?? jadi tak??? jadi kannnnnnnnnnn……

kalau korang kata tak tantek, aku tak kisah.. tapi jangan kata tak menjadi plak aku pakai tudung ni.. penat tau aku buat ni.. berbelit2 aku nak ley pakai bende ni…

 

sekian…

5 GEDIXXX:

Sha Hasmadi said...

tantek bangat ;)

kazmyra afkar said...

shasha ischabella :

oh sya.. ko la adik ku...

Dee said...

cantik2..eh..ni adik amy sweetdarling ye..wah..1 keluarga blogging..kemsalam kt ma ye..kata peminat..hehehe..

sW33tdARLiNG said...

canteeek..... [tudung tu]

kazmyra afkar said...

Dee :

yep kak.. insya allah nanti sampaikan kat mak.. boleh panggil mak or ma je.. ma tu nama mak sebenarnya.. tapi kalau nak bahasakan dengan ma pun boleh sebab mama... ekekee.. jangan mummy dah, nanti terjadi kes time nak amek mak kat airport tu...

sWeEtdARLiNG :

cik puan kak oi... jeles ke???