Followers

24 December 2009

MAK BALIK TANAH SUCI

 

salam…

dah lama cerita ni, tapi aku nak buat kuar jugak cerita ni sebab ni kisah orang yang terpenting bagi aku…

kalau korang pun, memang ibu yang terpenting..betol tak??

mak aku dah 40 hari pergi ke tanah suci…

19hb Disember 2009 hari SABTU jam 1.30 pagi mak aku selamat sampai di KLIA, MALAYSIA… sepatutnya mak aku sampai jam 12.30 tengah malam tapi 2,3 jam sebelum masa yang dijanjikan mak aku sampai, kakak aku telefon pihak tabung haji nak pastikan pukul berapa sampai, naseb baik kol kau, rupenya DELAYED penerbangan mak aku… last2 pukul 1 pagi kitaorang bertolak dari rumah ke KLIA..

tiba kami di KLIA lebay kurang jam 2.00 pagi.. tapi semua jemaah maseh belum keluar lagi.. sampai je, kami terus……

SDC13609

SDC13610

oh bergambar semestinya… korang pun suka bergambar, betul tak??

JANGAN TIPU!! aku tau, korang memang tak ley tengok kamera…

 

mesti korang tertanya-tanya mane gambar mak aku tengah tolak troli bawak beg-beg yang banyak bagai… betul tak??? meh sini aku nak cerita, tapi dipendekkan cerita la ye, aku tak mo cerita panjang-panjang, lotey…

adalah sekelompok minah gedik ni, duk belakang aku time nunggu mak bapak masing-masing kuar yang dah lama tak bersua muka.. niat dye datang situ, menunggu di situ, sama niat macam aku jugak, nak tengok mak pak tolak troli, nak tengok perubahan mak pak kita yang dah 40 hari tak jumpa…

tapi disebabkan terlebay gedik’s nya tu.. disebabkan minah ni la, aku yang TERLEPAS nengok mak aku tolak troli… geram kau!!!!

nak tau macam mana aku ley terlepas??? dye duk belakang aku, bukan maen lagi sembang sama-sama sendiri aku dengar la, bukan curi dengar tau, tapi memang kuat dye duk sembang-sembang… ko nak tau sembang apa???

banyak betul tanda soal kan, mesti korang konfius…

dye duk cakap

“eh, MUMMY aku ke tu??”

“eh tak mungkin la, takkan MUMMY aku VOTE macam tu…”

“eh, DADDY aku ke tu??”

“takkan DADDY aku muda plak…”

ha ko, amek ko, gedik’s kan??? mesti korang rasa tak gedik sebab korang tak dengar.. n apa lagi korang nak tau… MUMMY dan DADDY yang dye sebut tu, last2 bile MUMMY dye kuar nak tau dye panggil apa??? MAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!! nanges2, seday2 gitu….

apa??? MAK??? tadi yang ko duk sebut MUMMY, DADDY tu apa?? mane MUMMY DADDY ko?? mane GEDIK’S ko??

dahlah MUMMY DADDY dye dah hilang, dye boleh masuk lepasi pagar yang kitaorang tunggu ni, kiranya macam halang aku nengok mak aku keluar la…

DANNNNNNNNNN….. sebab dye la aku tak dapat tengok mak aku keluar bawak troli… sebab dyeorang menghalang!!!!!

TENSEN TOL!!! bende ni bukan selalu mak aku dapat pergi, kami bukan orang senang yang boleh pergi tiap-tiap tahun… nak ambil masa pun 3,4 tahun lagi agaknya mak aku boleh pergi lagi…(INSYA ALLAH KALAU ADA REZEKI…)

 

sekian…..

4 GEDIXXX:

sW33tdARLiNG said...

VOUGE... cepat edit

i'm_siCK_n_tiReD said...

hehe.. kureng sket minah kecoh/gelabah camnie.. cool sudeyyy.. kan2..

btw... alhamdullilah.. selamat sampai..

:)

sue said...

alhamdulliah..walaupun delayed tp selamat spi...

kazmyra afkar said...

sweetdarling : of coz...hahahahaha

i'm sick : alhamdulillah...

sue : alhamdulillah...

jemput la ke rumah makan buah kurma n minum air zam-zam ye...